کانال تلگرام روستای گلچهران

با سلام خدمت همگی دوستان  و با عرض پوزش

 

به خاطر غیر فعال بودن وبلاگ در این مدت 

 

به اطلاع همه دوستان می رساند

 

 

که کانال تلگرام روستای گلچهران با آدرس زیر راه اندازی شد:

 

https://telegram.me/golchehran

 

دانلود آهنگ های لری

هم ولایتی ها عزیز با سلام 

در این قسمت برای شما گلچینی از آهنگ های لری اثر استاد سیف الدین آشتیانی را برای دانلود گذاشتم امیدوارم مورد پسند واقع شود. 

دانلود اهنگ راز گل

دانلود آهنگ اسیر وفا

دانلود آهنگ عزیزم که میای

دانلود آهنگ چشیا قشنگت

دانلود آهنگ درد گرو

دانلود آهنگ دوس دیری

دانلود آهنگ عشقت چی دار پیری

دانلود آهنگ کشتمه کردمه پیر

دانلود آهنگ سیم بوهو

دانلود آهنگ سیت بیارم

دانلود آهنگ وا سیلت

دانلود آهنگ وقتی اومای

دانلود آهنگ یارم ها میا

نوستالژی روستا

 

 

 

 

 

درگذشت فرزند زحمتکش روستا

درگذشت فرزند زحمتکش روستا

 محرم امسال حال هوای دیگری داشت امسال یکی از جوانان زحمتکش روستا را از دست دادیم. متاسفانه آقا مجید هنگام کار در یکی از پروژه های ساختمانی در تهران بر اثر سقوط از داربست مرگ مغزی شده و بعد از چند روز در بیمارستان به رحمت خدا رفت.  

اما مسئله قابل ستایش این ماجرا از جان گذشتگی خانواده محترم ایشان بود که رضایت به اهدای اعضای این جوان دادند و کلیه اعضای قابل استفاده ایشان زندگی دوباره ای به انسانهای چشم انتظار شد. خانواده ایشان بدون هیچ چشم داشتی و فقط برای رضای خدا این کار را انجام دادن که بسیار قابل ستایش است.   

 

مجید جان به یادت هستیم 

 

ماجرای اهدای عضو، ماجرای عاشقی است؛ داستان قرب الهی است؛ سرگذشت خانواده های ایثارگری است که با گذشتن از اعضای کالبد عزیزانشان، ناامیدی مطلق هم نوعان نیازمند به عضوشان را به لحظاتی سرشار از امید و اعتقاد تبدیل می کنند و شادی وصف ناپذیر این درماندگان را به نظاره می نشینند ... ؛ و الحق که چه دشوار است این تصمیم، چه مصمم است این اراده ی وصف ناپذیر و چه آزمون الهی غریبی را با سربلندی پشت سر می گذارند؛ گویی در آن لحظات عجیب، در اوج وصلند و میتوان فریاد انالحق را از ذره ذره ی وجودشان شنید...  

 

روحش شاد و یادش گرامی  

عکسهای محرم سال 94

 

عکسهای محرم سال 94

 

با سلام خدمت همه هم ولایتی های عزیز 

امسال توفیقی نصیب بنده شد تا در مراسم محرم سال 94 در خدمت دوستان خود باشم و فرصتی پیش آمد تا تعدادی عکس از این مراسم تهیه و خدمت شما ارسال کنم امیدارم که مورد پسند شما واقع شود. 

برای دیدن کامل عکسها بر روی ادامه مطلب کلیک کنید

 

ادامه نوشته

درگذشتگان سال 94

این قافله عمر عجب می گذرد  

درياب دمي کـه با طرب ميگذرد 

 

 

 

آسفالت شدن روستا

آسفالت شدن روستا

بلاخره بعد از سالها انتظار روستای ما هم آسفالت شده (البته تا الان نصفه نیمه) . فعلا همینش هم غنیمته.

فعلا فقط تا آخر حسینه آسفالت شده و البته کوچه ها هم آسفالت نشده. امیدواریم هر چه زودتر بقیه کار نیز تکمیل گردد.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بهرام بیرانوند: آقای ظريف غلط زيادی کرده

 

بهرام بیرانوند با لحن کاملأ بی ادبانه وزیر امور خارجه را در مجلس مورد خطاب قرار داد

 

“بهرام بیرانوند” نماینده مردم بروجرد که با داد و بيداد در صحن علنی مجلس گفته بود «ظريف با اجازه چه کسيی با اوباما دست داده است؟»، بار ديگر در پايان جلسه علنی درخواست نوبت تذکر کرد و گفت: دقيقا زمانی که هزاران حاجی در منا آغوش مرگ افتادند آقای ظريف هم در آغوش اوباما و وزير خارجه آمريکا افتاد! آقای ظريف غلط زيادی کرده اگر به عنوان وزير خارجه چنين کاری کرده و دلش خواسته با رئيس جمهور آمريکا دست بدهد!

نماینده بروجرد هم در ادامه تذکرش با طرح این ادعاکه ظریف از چارچوب وظایف خود و چارچوب های نظام خارج شده است، افزود: آقای ظریف اگر به عنوان یک شخص، عطش روبوسی با اوباما را دارد، استعفا کرده و در خانه آنها بساط کند! وی با لحن اهانت آمیزی ادامه داد: آمریکا قصد ریشه کنی ملت ایران را دارد، به اندازه یک جوجه خروس غیرت داشته باشید! ملت غیور ایران این رفتارها را نمی پسندند.

 

 

واقعا هدف آقای بیرانوند از این حرفها چیست ؟

به نظر شما این صحبتها از سر دلسوزی و خیر مردم است یا نفع شخصی و جناحی ؟؟

جناب آقای بیرانوند شما اگر غیرت داشتید موقعی که داشتند مملکت رو غارت می کردن حنجره پاره می کردید نه برای دست دادن ظریف و اوباما. وجود شما در مجلس برای ما ننگ است. 

از تمام مردم فهیم روستای گلچهران تقاضا دارم دقت زیادی در انتخابات بعدی به خرج دهند تا کسانی مثل آقای بیرانوند که باعث سر افکندگی حوزه انتخابی ماست وارد مجلس نشوند.

 

وصل دوباره تلفن ثابت

وصل دوباره تلفن ثابت

برگرفته از وبلاگ بالا آبادی ها و هار آبادی ها

 

 باسلام وخداقوت خدمت تمام هم ولایتی عزیز بخصوص کسانی که کمک میکنند تا روستایی آباد  داشته باشیم ما هم به داشتن چنین مردمی که در این روستا زندگی میکنند افتخار میکنیم و از این طریق از  همه اهالی روستا تشکر میکنیم انشالله که همیشه تنی سالم داشته باشید .در زیر چندتا عکس  گذاشتم که  مربوط  به کندن جای  خط تلفن است که اگه خدا بخواد دیگه تو سال94  دوباره تلفن  دار بشیم. البته یه خبر دیگه بدم اینه که دارن یه منبع جدید آب در بالای روستا درست میکنند تا این مشکل ضعیفی  فشارآب هم برطرف بشه 

 

آغاز بکار طرح هادی و آسفالت روستای گلچهران  

آغاز بکار طرح هادی و آسفالت روستای گلچهران  

 

با سلام خدمت دوستان عزیز تقریبا مدتی میشه که تابلوی زیر رو در اول روستا نصب کردن که باتوجه به تاریخش امسال بیانگر خبرای خوبی برای روستاس  

این تابلو که نزدیک چند هفته س در مسیر ورودی روستا نصب شده توجه هر بیننده ای رو به خودش جلب میکنه

خوشبختانه با پیگیری های مسئولین روستا که خداییش مدتیه خوب دارن واسه روستا تلاش میکنن شاهد اون هستیم که به قول معروف روستا داره رنگ و رویی به خودش میگیره و از اون چهره قدیمی خبری نیست (البته نه بطور کامل)چند مورد از کارهایی که از چند وقت پیش تو روستا انجام شده رو خدمتتون اعلام میکنم تا متوجه صحبت های من بشید

1-اولین مورد از این موارد سنگ چینی داخل روستاس که واقعا چهره روستا رو بعد از مدتی تغییر داد 

2-مورد بعد زیبا سازی و نماسازی جلو منازلی هست که اول روستا قرار دارن که کار بسیار زیبایی هست و اگر در کل روستا اجرا بشه واقعا میشه گفت یکی از قشنگ ترین کارهاییه که تو روستا انجام میدن 

3-مورد سوم و مهم ترین مورد از نظر بنده که میشه گفت آرزوی دیرینه مردم روستا هم هست و با ورود اون خیلیا شوکه شدن

که بنده خودم یکی از این افراد هستم زیر سازی داخل روستا برای آسفالت کردن روستاس این کار قرار بود که خیلی وقت پیش انجام بشه اما وقتی صحبت از گاز کشی روستا شد مردم از این کار ممانعت کردن(به دلیل اینکه برای کندن جای لوله گاز تمام آسفالت دوباره از بین میرفت) تا بعد از گاز کشی اما الان شاهد اون هستیم که ماشین آلات سنگین برای زیر سازی وارد روستا شدن وبه کار زیر سازی مشغولن امیدواریم اینکار زودتر انجام بشه چون واقعا تو زمستون به دلیل گل بودن روستا خیلیا در کارهای روزمره شون به مشکل میخورن مخصوصا افراد سالمند روستا .در زیر چند عکس از روستا قرار دادم 

 

 

 

 

کی دلش کلوا می خواد !!

کی دلش کلوا می خواد !!

 

 

برچیده شدن مراسم فاتحه خوانی

با سلام خدمت هم ولایتی های عزیز

به نظر من نیز تصمیم بسیار درستی گرفته شده چون این خرجها هم از نظر شرعی و هم از نظر عقلی کار درستی نبود همانطور که در حدیث زیر پیامبر اکرم می فرمایند:

"رسـول خـدا(ص ) وقـتـى از شـهـادت جـعـفـربـن ابـى طـالب آگـاه شـد بـه منزل او رفت و به خانواده اش تسليت گفت و به دخترش فاطمه (ع ) امر فرمود كه تا سه روز بـراى آنـهـا غـذا تـهـيـه كـنـد."

حالا ما غذا که نمی بریم هیچ حداقل زحمت تدارک و هزینه این غذاها رو از روی دوش صاحب عزا برداریم. اگر هم کسی وسع مالی دارد و مایل به خیرات می باشد بهتر است آن را کارهای عام المنفعه خرج کند تا عمری برای از دست رفته خود پدر بیامرزی جمع کند. مثلا تجهیرات مدرسه مثل کتاب و آزمایشگاه و بخاری ... یا تجهیزات مسجد یا همین باشگاهی که بچه ها می رن یا آسفالت روستا . حالا خدایی این کارها بیشتر ثواب داره یا یه دست چلو مرغ اونم برای آدمهای که اصلا نیازی ندارن...

دوستان عزیز می توان نظرات خود را در این مورد در

 قسمت نظرات ارسال نمایند و نظرات بقیه دوستان را ببینید

 

دوستان لطفا اشتباه برداشت نکنن منظور برچیده شدن شام و ناهار در مراسم فاتحه می باشد.

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------

برچیده شدن مراسم فاتحه خوانی

برگرفته از وبلاگ   بالا آبادی ها و هار آبادی ها

 

سلام دوستان خوبید چه خبر امیدوارم هرجا هستید خوش و خرم و سرحال باشید راستش چند وقت پیش یعنی در مورخه93/02/13 جلسه ای مبنی بر برچیده شدن مراسم فاتحه خوانی با حضور بزرگان روستا برگزار گردید وپس از صحبت ها و پیشنهاد ها وانتقادات نتیجه آن این شد که بعد از مراسم تشیع و خاکسپاری ، صاحبان مصیبت جلوی مسجد روستا صف تشکیل داده تا همه مردم از آنان تسلیت و عذرخواهی را به جا آورند و مراسم را ترک نمایند و همچنین عده ای از اهالی مصیبت زدگان را تا درب منزل همراهی نمایند و هیچگونه مراسمی دیگر ندارد. این جلسه که در منزل آقای نصرالله گودرزی با حضور افراد زیر برگزار شد

(چون تمام روستا فامیلی معظمی گودرزی دارن دیگر نام خانوادگی را نمینویسم )

1-حاج علیرضا      2-نصرت حاجی عزت         3-علی حاج غلام    4-حاج خدارحم      5-شامحمد چراغ علی

6-حاج محمد آقا     7-حاج علی نقی      8-محمد عزت گودرزی     9-آیت پاپی      10- محمد میرزاعلی 

 11-محمد مصطفی 12-عباس قدرت    13-اسد امید         14-احمد جهانشاه         15-حمید جعفر   

 16-مجتبی قدرتی منش        17-مشهدی نامدار            18-رضا حاجی چراغ          19-احمد شاه  

20-علاحسین محمد حسین          21-مرتضی نامدار 22-علی حسن رضا            23- غلامرضا حاجی امید

  24-اسد پاپی         25-ابراحیم حجت الله           26-محمد حاج حبیب    27-نصرالله و حسن ومحمد 

 

ممکن است نام عزیزانی از قلم افتاده باشد

شما دوستان گرامی این خبر مهم را به دیگر دوستان خود نیز اطلاع دهید

علاءالدین بروجردی: کمیته مشترک بازسازی سوریه تشکیل شود

امروز 15/03/1393 خبری دیدم که به نظرم جالب آمد برای همین متن خبر رو برای شما هم گذاشتم. البته متن خبر زیر با خبری که در لینک وجود داری کمی متفاوت است که تعجبی ندارد چون سلیقه خبر گذاری های مختلف کمی متفاوت است!! خبرگذاری ایسنا سعی کرده خبر را طوری منتشر کند که به کسی برنخورد.

 فقط این وسط سوال من این است اگر آقای نماینده اینقدر دست به خیر است چرا دو بیل آسفالت توی روستای ما نمی ریزد و سوال بعدی این است که ایشان نماینده بروجرد است یا سوریه !؟ 

 

لینک خبر 

علاءالدین بروجردی: کمیته مشترک بازسازی سوریه تشکیل شود

 

به دنبال پیروزی دوباره بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران ضمن ابراز خوشنودی از پیروزی اسد بر لزوم تشکیل کمیته مشترکی برای بازسازی سوریه تاکید کرد.

 بشار اسد با به دست آوردن بيش از ۱۰ ميليون از حدود ۱۵ ميليون رای (۸۸ درصد) برای هفت سال ديگر به عنوان رئيس جمهور سوريه انتخاب شد در حالی که اين انتخابات با تحريم مخالفان اسد مواجه بود. ۱۵ ميليون واجد شرايط بودن بنا به اعلام وزارت کشور سوريه که از اين عدد ۱۱ ميليون و ۶۳۴ هزا و ۴۱۲ نفر رای دادند. 

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران که به دعوت مقام های سوری برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوی این کشور به دمشق رفته بود، چهارشنبه ۱۴ خرداد در در دیدار با وائل الحقی، نخست وزیر سوریه گفت: «منطق حکم می‌کند به کسانی که برای تخریب سوریه اقدام کردند اجازه حضور برای بازسازی داده نشود، منافع دیروز آنها در تخریب سوریه بود، حال نباید احساس کنند منافع فردایشان در بازار بازسازی سوریه تأمین می‌شود.»

به گفته آقای بروجردی، سازندگی سوریه نیازمند نقشه راه و برنامه است و باید هر چه زودتر کمیته مشترکی از ایران و سوریه برای بازسازی سوریه تشکیل شود.

او گفت که علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، و بدنه مجلس از این موضوع و حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به پیروزی بشار اسد، گفت: «در این انتخابات اراده مردم سوریه بر اراده آمریکا فائق آمد و ملت سوریه باید در مرحله بازسازی نیز ایفای نقش کند.»

به گفته او، انتخابات سوریه کاملا آزاد، دموکراتیک و سالم برگزار شد و همه ناظران این انتخابات را آزاد و در محیط آرام توصیف کردند.

آقای بروجردی در حالی از برگزاری انتخابات اخیر سوریه در فضایی آرام و دموکراتیک سخن می گوید که جنگ داخلی در این کشور هنوز در جریان است و تاکنون دست کم ۱۵۰ هزار تن در  پیوند با این جنگ، جان خود را از دست داده‌اند.

می مردم

نویسنده گمنام.......

 

می مردم برای اینکه روزی دبیرستانم تمام شود به دانشگاه بروم .

می مردم برای اینکه دانشگاهم تمام شود و شروع به کار کردن بکنم

می مردم برای اینکه ازدواج کنم و بچه دار شوم

می مردم برا اینکه بچه هایم آنقدر بزرگ شوند که به مدرسه بروند و من کارم را دوباره از سر گیرم

می مردم برای اینکه بازنشسته شوم

می مردم برا اینکه به تفکرات ذهنم دست یابم

و حالا،دارم می میرم .........و به یکباره متوجه شده ام که فراموش کردم زندگی کنم 

  

این داستان زندگی خیلی از انسانهاست . ما میتوانیم این مشکل را حل کنیم .

حضور آقای بهرام بیرانوند نماینده بروجرد در روستای گچهران

 

فقط دوستان علاوه بر مطالب دوست عزیزمون آقا وحید لازم دانستم مطالب زیر را نیز بنده اضافه کنم:

 دوباره قصه تکراری انتخابات مجلس و حضور نمایندگان دلسوز مجلس شورای اسلامی داره تکرار میشه. خدایی یعنی میشه باور کرد که حضور آقای بهرام بیرانوند در روستای گلچهران ربطی به انتخابات اسفند 93 ندارد !!! هر چهار سال یکبار این قصه تکرار مکررات است دوباره وعده های سر خرمن دوباره حرفهای قشنگ و در آخر هیچییییییی !!

به نظر من دو نماینده فعلی بروجرد در مجلس شورای اسلامی زیاد قابل دفاع و افتخار نیستن. بیشتر فعالیتهای این دو نماینده حزبی می باشد تا مردمی . به امید فردایی بهتر ...

یا علی

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

حضور آقای بهرام بیرانوند نماینده بروجرد در روستای گچهران  

برگرفته از وبلاگ   بالا آبادی ها و هار آبادی ها

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 چند وقت پیش نماینده مجلس به روستا اومد از مردم دهات هم خواسته شد که همگی تو مسجد روسنا جمع بشن تا از این موقعیت بدست آمده نهایت استفادرو بکنن و مشکلات روستا رو برای این نماینده مطرح کنن تا بتونن قولهایی از اون بگیرن و این مشکلات رو برطرف کنن اما متاسفانه عده خیلی کمی به مسجد اومدن. اولای  بحث که شد یسری مشکلات روبیان کردن اما بیشتر از دو دقیقه نگذشته بود که یهویی بحث رو عوض کردن و راجبه مسائلی صحبت کردن که اصلاٌ ربطی به مشکلات روستا نداشت مثلاٌ در باره اینکه چرا کود شیمیایی کم میدن یا چرا یه سده آبی نمیزنن خلاصه یه فرصت بود که از دست رفت ومشکلی از مشکلات روستا حل نشد .عده ای هستن که برای آبادانی روستا تلاش زیادی میکنن  ولی در عوض بجای تشکر حرفهایی پشت سر آنها زده میشه که طرف از کاری که انجام داده پشیمون میشه. مشکلات روستا با یه نفر یا دونفر حل نمیشه باید همه دست تو دست هم کنیم تا این مشکلات رو برطرف سازیم

 اینم چند عکس از حضور نماینده مجلس  در مسجد روستا
 
 
 
 
 

نوروز باستانی مبارک

نوروز 93

20:20:20

آرزو دارم نوروزی که پیش رو داری ،

آغاز روزهایی باشد که آرزو داری ...

درخواست همکاری

درخواست همکاری

با سلام خدمت تمامی همولایتی های عزیز

وبلاگ روستای گلچهران در سه بخش زیر نیاز به همکاری شما دوستان عزیز دارد لذا خواشمند است هر یک از دوستان که در بخشهای زیر عکس یا مطلبی دارند یا از طریق بخش نظرات یا از طریق ایمیل برای اینجانب  ارسال نمایند تا در صورت تمایل به نام ایشان در وبلاگ استفاده شود.

۱- عکسهای قدیمی روستا (با ارسال عکسهای قدیمی و در صورت لزوم ارائه توضیحات همکاری کنید)

۲- اسیران خاک ( در صورت تمایل دوستان می توان عکسهای از دست رفتگان خود را برای اینجاب ارسال کنند تا در این قسمت استفاده شود تا به این وسیله یاد این عزیزان همیشه زنده بماند)

۳- اصطلاح های فراموش شده زبان مادری ( در این قسمت دوستان می توانند اصطلاحات قدیمی و محلی خودمان را ارسال نمایند تا بتوانیم با ثبت این اصطلاحات زبان مادری خود را حفظ کنیم)

 

نحوه تماس :

۱- بخش نظرات

۲- ایمیل :  s.moazami.g@gmail.com

۳-  فرستادن پیام مستقیم به من

۴- فیس بوک روستای گلچهران :  https://www.facebook.com/golchehran

برف و سرمای 92

به یاد قدیما که برف پشت بومها رو با فرقون می ریختیم پایین و 

برف کوچه ها تا لب پشت بومها می اومد



تیم فوتبال مارلیک کرج

این عکس دوستمون آیت گودرزی ارسال کرده و درخواست کرده تا با اطلاع رسانی دوباره مثل گذشته تیم فوتبال و جامی تو ایام عید در روستا داشته باشیم

 

 

 

 


 

جلسه حل مشکلات روستا برگرفته از وبلاگ    وبلاگ بالا آبادی ها و هار آبادی ها

جلسه حل مشکلات روستا برگرفته از وبلاگ   بالا آبادی ها و هار آبادی ها

------------------------------------------------------------------------------------------------------------


با سلام خدمت شما دوستان عزیز که به وبلاگ من سر میزنید و با نظرات خوب و ارزشمند خود منو تو هرچه بهتر شدن وبلاگ کمک میکنید  راستش یه خبر داغ که میتونم بدم اینه که چند روز بیش مورخ 13/11/92  از مردم روستا دعوت شد تا به مسجد بیان و راجب مشکلات روستا  و کارهایی که باید برای پیشرفت روستا انجام دهیم مشورتی با همدیگه داشته باشن. که در اینجا باید از آقای نصراله معظمی و همچنین دهیار روستا آقای مرتضی معظمی  تشکر ویژه ای داشت که بانی این کار خیر شدن ولی باید گلایه و ابراز تأسفی هم برای بعضی از مردم روستا هم  بکنم که حتی زحمت شرکت در این جلسه را به خود ندادن.......... بگذریم. ای کاش همچین جلساتی هر چند وقت در مسجد روستا برگزار شود تا به مشکلات روستا را بیان و به آن رسیدگی کنیم. در این جلسه مشکلات زیادی بیان شد که همه مردم انتظار بر طرف کردن آن را از دهیار روستا داشتن که باید بگویم اینجور فکر کردن خود اشتباه است مگر دهیار روستا چقد کار میتواند انجام دهد که انتظار برطرف کردن این همه کار را از اوداشته باشیم با وجود اینکه شورایی در روستا نداریم پس نیازمند  وحدت و کمک همگانی از مردم روستا هستیم که اگر دست در دست هم دهیم میتوانیم بسیاری از مشکلات را بر طرف نماییم.

یکمم از جلسه ای که بود صحبت کنم که راجب همه مشکلات صحبت  شد(تلفن،آسفالت،روشنایی داخل روستاو....) که فکر نکنم به نتیجه خاصی رسیدن مگر جلسات بعدی، انشاالله.اما تو این جلسه انگاری عده ای برای دعوا و برهم زدن آمده بودن وعده ای هم فقط به منافع خود فکر میکردن و حرف میزدن، خلاصه نظم خاصی نبود دراین جلسه دهیار روستا صحبت های زیادی راجب کار هایی که انجام داده است کردن و از مردم تقاضا داشت تااو را آبادانی روستا کمک کنند. روستای ما مشکلات زیادی دارد که جهت رفع این مشکلات باید دست در دست هم دهیم تا آنها را برطرف کنیم و فقط از یک نفر انتظار نداشته باشیم و همیشه باید از خود شروع کنیم تا به دیگران برسیم. باز در آخر از آقای نصر اله و دهیار روستا مرتضی معظمی تشکر میکنیم که برای آبادانی روستا تلاش فراوان میکنن و همچنین کسانی در خارج از روستا زندگی میکنن ولی کمک های زیادی برای آبادانی و بهتر شدن روستا انجام داده اند از همینجا به شما هم ولایتی های عزیز خارج از روستا هم خدا قوت ودست مریضاد میگم.